keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Treenimotivaattori

Mistä vois saada motivaatiota lenkeille ja miten niistä enemmän irti?
Sykemittarista!

Kävin tänää ostamassa sykemittarin. Päädyin Suunnon ja Polarin malleista SUUNTO M4  Black/Silveriin. Yksinkertainen (ja sporttinen) ulkonäkö viehättää ja kelloa voi pitää rannekellonakin :)

Sykemittarista voi valita esim. kunnonkohotus- tai painonhallintaohjelman, 1600m kuntotestin/kävelytestin, 7pvän harjoitusohjelman jne. kaikenlisäks vielä motivoivat viestit treenin päätteeks, kelpaa! :)

Ja tietysti sykevyö!

Huomenna olis jonkinnäköstä testausta tiedossa :) Maksimisykkeeks asetin 210krt/min :)

4 kommenttia:

  1. Omistan samaisen sykemittarin! Tosin ohuemmalla rannekkeella ja turkoosissa värissä :)

    Oon siitä kans itsekin joskus kirjoitellut omaan blogiini. Olen tasan yhden "hyvä viikko!" kannustuksen kyseiseltä vehkeeltä saanut. Tosin en ikinä treenannut niin kuin se käski, kun kokeilin noita ohjelmia, joten ehkä se ei kehumisen/tsemppaamisen paikka ollutkaan :-D
    Kirjottele ihmeessä kokemuksiasi ja että antaako se sulle jotain tollasia viestejä!

    En mitenkään kaivannut niitä, tiedän miten treeni on mennyt muutenkin, mutta vähän jäin niitä silti kaipailemaan, koska paketissa luvattiin että siinä olisi niitä tsemppauksia, mutta todellisuudessa ei ollutkaan! :o

    Niin ja pakko vielä kysyä, että mitä mieltä olet niistä harjoitusohjelmista? Jos olet siis kerinnyt jo tutustumaan :)
    Itse olen kirjoittanut kokemuksiani täällä
    http://ehkajonakinpaivana.blogspot.com/2012/03/treenikaverini-m4.html eli jos kiinnostaa niin voit lueskellä ja ehkä ymmärrät miksi kyselen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain tänään ekan kerran "Hyvä viikko!"-kannustuksen, ja tais olla ainoo tähän mennessä tulleista kannustuksista. Itekin mieluusti treenaisin sillon, ku siltä tuntuu, enkä ton mittarin Seitsemän päivän harjoitusohjelman/Kunnonkohotus-treeniohjelman mukaisesti.

      Luin sun postauksen, mulla on itellä ollu käytössä kunnonkohotus-treeniohjelma ja välillä tuntuu että pitää levätä n. puolet viikosta (tuntuu todella turhauttavalta, koska oon ns. innostunu liikunnasta todenteolla). Tosiaan ajallisesti liikuntakerran määrä on todella vähäinen, kun mittari heittää sen 4 treenikertaa viikossa.. Pitäiskin asettaa uudelleen asetuksista se vapaa harjoitus, eikä kunnonkohotus tai painonpudotus.

      Mä oon kyllä tosi paljon saanu iloa siitä, kun mulla on ollu käytössä toi sykemittari. Se helpottaa liikkumista tosipaljon, ku tietää millä sykealueilla pitää ns. liikkua ja miten voin harjoittaa vauhtikestävyyttä ja peruskestävyyttä. Plussaa siitä, että se synkronoi kuntosalin cardio-laitteiden kanssa :)

      Tietty jos sais toivoa tolta mittarilta jotain parannuksia, ni treenipäivät vois olla siinä neljässä, mut treeniaikaa sais olla kyllä enemmän ku se 25-40min. Luultavasti kerron vielä lisää sykemittarin käytöstä jatkossa :)

      Poista
    2. Meilläkin se yhdistää noihin cardio laitteisiin, mutta näyttää aivan väärää! Naureskelin juuri itsekseni, kun torstaina Bodycombatin jälkeen jäin vielä juoksemaan ja juoksin keskimmäisellä matolla. Oikeasti syke pyöri jossain 160 paikkeilla, mutta matto näyttää vain 130. Mietin, että jos joku ohi kulkeva tai vieressä juokseva sattuu kyylään niin nehän luule ihan että mulla on superkunto ;)

      Huomasin, että se ottaa sen suoraan siitä vyöstä eli varmaan kun niitä ei ole synkronoitu yhteen niin näyttää sen takia väärää. Kaveri kyllä sanoi, että ne saisi ihan yhdistettyäkin jotenkin että näyttäisi oikeaa, mutta ehkä mielummin annan muiden luulla minua hyväkuntoiseksi kuin paljastan todellisen syke 200 kun juoksen pikkuisen ;D

      Poista
    3. Meillä se näyttää suht oikein, mut kalorinkulutukset menee niissä laitteissa päin mäntyä (onhan niihin laitteisiin asetettu jotku oletusarvot..)
      Mulla meinaan juoksumatto näyttää sykkeen olevan ihan suht sama minkä toi oma mittariki näyttää. Mulla syke huitelee kans jossai 190 välillä ku juoksen (tietty riippuu juoksunopeudesta) :D

      Mä otin sen kunnonkohotus-treeniohjelman vähä aikaa sitte kokonaan pois, eikä nyt oo niitä kannustuksia tullu ollenkaan :( mut hyvä puoli tos on se, et saa kuntoilla kerralla vaik kuinka kauan ja viikossaki niin paljo ku haluaa :)

      Poista